+63 harjoittelu

Kuntosaliharjoittelu sopii myös ikääntyvälle ihmiselle. Rasitukseltaan ja liikeradoiltaan oikeantyyppinen kuntosaliharjoittelu on erittäin tehokas liikuntamuoto senioreille ja on oikein tehtynä myös turvallista. Ikääntyvän ihmisen suurin ongelma on lihasvoiman heikkeneminen. Voiman häviäminen on suurempaa naisilla kuin miehillä ja lihasvoima vähenee enemmän jaloista kuin käsistä. Tämä johtaa huonoon tasapainoon ja kaatumisriski kasvaa. Kuntosaliharjoittelu lisää ikäihmisten lihasvoimaa huomattavasti ja harjoittelun voi aloittaa koska vaan. Toki ennen harjoittelun aloittamista on syytä kartoittaa yleinen terveydentila ja varmistaa lääkäriltä, että harjoitteluun ei ole mitään terveydellisiä esteitä. Omatoimisesti harjoittelua ei kuitenkaan kannata aloittaa, jos kuntosaliharjoittelua ei ole koskaan tehnyt. Oma henkilökohtainen harjoitusohjelma auttaa alkuun ja helpot, hydrauliset paineilmalaitteet ovat helppoja käyttää. Lisäksi mukava ja kotoinen tunnelma salilla virkistää kehon lisäksi myös mieltä.

Vanhuutta kohti on hyvä mennä, jos pää pysyy kirkkaana ja reisistä löytyy voimaa.

SENIORILIIKUNTAAN +63-kuntosalikortti 120€ / 6kk
(rajaton harjoittelu salilla puolenvuoden ajan)