Tuntisisällöt

TOTALBODY
Helppo, lyhyt alkulämmittely. Tämän jälkeen tehokkaita lihaskuntoliikkeitä lihasryhmittäin välineillä tai ilman sekä välissä sykkeen kohotuksia. Lopuksi venyttelyt.

CORE "korsetti"
Tunnilla keskitytään kehon keskivartalon pinnallisiin ja syviin lihaksiin, tasapainoon ja ryhtiin. Tunnilla teet liikkeet omaan tahtiin, oman tunnon ja kunnon mukaisesti, joten sopii aloittelijasta edistyneisiin. Harjoitukset voi tehdä ilman kenkiä.

RVP "reisi-vatsa-pakara"
Helppo alkulämmittely noin 15 min, jonka jälkeen keskitytään kehon "ongelma" kohtiin apuvälineillä tai ilman. Lopuksi venyttelyt. Sopii myös aloittelijoille. STEP RVP, sama kuin edellinen mutta alkulämmittelynä askelletaan laudalle helppoja perus askelluksia. Lihaskuntoliikkeet myös lautaa apuna käyttäen.

KIINTEYTYS
Perinteinen tunti, jossa rakennellaan pidempää sarjaa ryhmän tason mukaan sekä tehdään lihaskuntoliikkeitä välineillä tai ilman. Lopuksi venyttelyt. Tunti soveltuu asiakkaille, jotka tuntevat ryhmäliikunnan perusaskeleet ja pitävät hieman koreografisimmista askellussarjoista.

PUMPPI
Tunnilla treenataan levytangon ja/tai käsipainojen avulla kehon päälihasryhmät läpi. Voit valita itsellesi sopivat painot oman kunnon ja tunnon mukaan, joten tunti sopii myös aloittelijoille. Hyvä lihaskestävyys harjoitus, joka kiinteyttää kehoa ja kohentaa ryhtiä. Lopuksi venyttelyt.

SPINNING
Sisäpyöräilytunti. Startti sopii aloittelijoille tai edistyneelle pyöräilijälle palauttavana treeninä. Intervallitunnilla poljetaan mäki osuuksia ja spurtteja eri asennoissa. Mäki tunnilla poljetaan helposta mäestä, keskiraskaaseen ja raskaaseen mäkeen. Kaikilla tunneilla voit pelata vastuksen kanssa oman kuntosi mukaisesti.

ZUMBA® / DANCE
Erittäin tehokas ja kaloreita kuluttava energinen tunti, johon ei tarvita tanssitaustaa. Edetään kappalekappaleelta erilaisin teemoin. Sopii kaikille, ikään, kokoon tai kuntoon kantsomatta, koska voit tehdä liikkeet omalla tavallasi. Uskalla vain heittäytyä mukaan ja anna rytmin viedä. Dance tunnilla saatetaan tehdä myös pidempää koreografiaa eri musiikkiteemoihin.

LAVIS® - lavatanssijumppa
Uusi hauska. helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja mm. humppa, jenkka, tango, rock/jive, salsa, rumba, valssi - aina ryhmän tason mukaan. Jos tykkäät suomalaisesta iskelmämusiikista ja tanssista liikuntamuotona, niin tykkäät Laviksesta :)

KEHONHUOLTO / VENYTTELY
Tunnilla tehdään rauhalliseen tempoon helppoja kokovartalon avaavia ja vahvistavia perusliikkeitä, venytellään tai rullataan kireyksiä pois. Sopii aloittelijalle tai rauhallisesta menosta pitävälle. Hyvä myös palauttavaksi harjoitukseksi. Venyttelytunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä ja/tai käsitellään kireitä lihaskalvoja rullan avulla.

NISKA & SELKÄ
Tunnilla keskitytään selän liikkuvuuteen ja hyvinvointiin, vahvistetaan niska-selkä-hartia aluetta ja niitä tukevia lihaksia. Lopuksi venyttelyt. Napakka ja liikkeiltään helppo tunti, joka sopii myös aloittelijalle.

KIERTOHARJOITTELU SALILLA
Kiertoharjoittelutyyppinen kuntosalitunti joka sisältää alkulämmittelyn, kierrosten välissä sykkeen kohotusosoita joko musiikin tahdissa ryhmänä tai aerobisilla laitteilla itsenäisesti, sekä lopuksi kevyen loppuvenyttelyn. Sopii myös senioreille.

STEP HELPPO / STEPBODY / STEP 45
Perinteinen ja tehokas penkkiaskellustunti. Tunnilla askelletaan laudalle ryhmän tason mukaan noin 20-30 min. Tämän jälkeen lihaskunto-osuus välineillä tai ilman ja loppuvenyttely. Step Helppo tunnilla askellus osuus on yksinkertaisempi, joten sopii myös aloittelijoille.

KAHVAKUULA
Tehokas ja kokonaisvaltainen toiminnallinen treeni, jossa yhdistyy aerobinen harjoittelu ja lihaskunto. Tunnilla keskitytään tekniikkaan ja tekemiseen. Kuulan painon voit valita itse.

PILATES
Joseph Pilateksen kehittämä kehonhuoltomenetelmä, jossa keskitytään keskustan "voimapesän" kehittämiseen ja vahvistamiseen. Harjoitteilla tavoitellaan hyvää lihastasapainoa, lisätään selän liikkuvuutta sekä tukemista neutraaliin asentoon.


CROSSTREENI
Erittäin tehokas toiminnallinen treeni, joka tarkoittaa ihmiselle luonnollisia liikkeitä ja liikeratoja. Treeni harjoittaa kaikkia fyysisiä ominaisuuksia, kuten lihas-, kestävyys- ja nopeusvoimaa sekä notkeutta. Harjoitus on suunniteltu siten, että liikkeissä käytetään monia niveliä samaan aikaan ja liikkeet suoritetaan aikaa vastaan. Tämän takia tunnille voi tulla eritasoisia treenaajia ja tulosten sekä kehittymisen seuraaminen on helppoa. Tunnilla käytetään erilaisisa välineitä, esim trx-liinoja, penkkejä, hyppynarua, tankoa, fitnessbägiä, tasapainolautaa, köysiä…

SENIORILIIKUNTA
Tunnilla liikutaan ja jumpataan erilaisin senioreille sopivin teemoin, kuten liikkuvuus, lihaskunto ja kehonhuolto. Tunnin tempo rauhallisempi.
Seniorikuntosalilla harjoitellaan kuntosalin puolella.

YOGAFLOW
Tunti on mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa sekä hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan eri asennot haetaan hengitystä seuraten, yhdistäen ne erilaisiksi liikejatkumoiksi.Vuoden aikana on viisi erilaista ohjelmaa, jotka kulkevat vuodenaikojen mukaan.

TABATA
Toiminnallinen kehonpainoharjoittelu, joka sisältää myös sykkeen kohotuksia sekä puhdasta lihastyötä. Tabata koostuu 4min jaksoista, jotka sisältävät kahdeksan 20sek työosuutta aina 10sek palautuksilla. Treeniä tehdään aikaa vastaan, joten tunti sopii kaikenkuntoisille liikkujille. Ei askelsarjoja.

BARREMOVE
Yhdistelmä baletinomasta harjoittelua ja kehonpainotreeniä. Tunnilla treenataan tasapainoa, keskivartalon hallintaa ja alaraajojen voimaa menevän musiikin tahdissa. Tunti on tarkoitettu kaikentasoisille liikkujille eikä osallitstuminen vaadi tanssitaustaa.